3. května 1937 opustila vzducholoď Zeppelin LZ-129 Hindenburg (největší létající stroj všech dob) Německo a zamířila do Ameriky. Poháněl ji jednak vítr a jednak 15 palubních motorů. Ve vzduchu ji udržovalo zhruba 200 tisíc metrů krychlových plynného vodíku. Všechny vstupenky v hodnotě 400 dolarů (více než 7 000 USD na dnešní poměry) byly vyprodány. Stroj překonal Atlantik za 77 hodin a ráno 6.května se objevil nad New Yorkem. Přeletěl Manhattan a Empire State Building; v tu chvíli byli na vyhlídkové plošině návštěvníci, kteří vzducholoď vítali, a kameramani ji natáčeli z paluby letadla.
Poté, co se Hindenburg předvedl Američanům z nejbližší možné vzdálenosti, jeho kapitán, veterán z první světové války Max Pruss, poslal loď na leteckou základnu Lakehurst v New Jersey. Pár minut před začátkem vystupování cestujících vypukl v jednom z oddílů vzducholodě požár a necelou minutu nato se hořící Hindenburg zřítil k zemi vedle kotevního stožáru. Navzdory požáru a pádu z výšky přežilo 62 lidí z 97. Zahynulo 13 cestujících, 22 členů posádky a jeden pracovník pozemní základny. Bezprostředně po katastrofě Německo zastavilo osobní lety vzducholodí.
Mezi příčiny havárie se počítá:
- Úmyslná sabotáž – loď byla výkladní skříní nacistického režimu a její záď „zdobily“ nacistické znaky, což z ní dělalo terč odpůrců NSDAP.
- Výboj nahromaděné statické elektřiny, k němuž došlo ve chvíli, kdy se kotvicí lana dotkla země, a uzemnila tak hliníkovou kostru. Vinou toho mohl podle této teorie vzniknout elektrický výboj mezi potahem a kostrou, který podpálil vodík. Stále však zbývala otázka, proč oheň vznikl na zádi, když kotvicí lana byla shozena po obou stranách přídě.
- Řecký profesor chemického inženýrství Konstantinos Giapis vytvořil ve své laboratoři ve vědeckém kampusu Caltech model části vnějšího povrchu vzducholodi. Potvrdil přitom, že po uzemnění vzducholodi shozenými lany se elektrony ze zemského povrchu dostaly na hliníkovou kostru plavidla, čímž loď získala kladně nabitý povrch a záporně nabitý rám. Vznikla jiskra, která podpálila unikající vodíkový plyn.