V roce 2017 vydržel bývalý maďarský plochodrážní závodník a pilot major László ‚Szatyi‘ Szatmári 30sekundové gravitační přetížení 9 G (tlačil na něj 9násobek jeho váhy). Stalo se tak během výcviku, během kterého si obnovil licenci na proudový bojový letoun Saab JAS-39 Gripen. V běžném komerčním letadle zažívají cestující cca 1,3 G, při startu kosmické rakety působí na posádku přetížení až 4 G, vojenští a akrobatičtí piloti při 10 G ztrácejí vědomí, přetížení 20 G umí lámat kosti a 50 G i odtrhávat tělesné orgány Odstředivá síla totiž žene krev od hlavy k nohám, na což organismus reaguje zvýšenou tepovou frekvencí a zúžením periferních cév. Přesto trvá 6–9 sekund, než tělo vytlačování krve z mozku vykompenzuje. I kratší doba ovšem stačí, aby došlo ke ztrátě některých funkcí klíčového orgánu a nakonec k bezvědomí.
Nejvyšší G-síla, kterou kdy člověk zažil a přežil, je 214 G. Šlo o bývalého jezdce IndyCar Kennyho Bräcka, který v roce 2004 havaroval v rychlosti 350 km/h. Probral se až v nemocnici po pár dnech kómatu kvůli krvácení do mozku, měl také zlámané nohy, rozdrcené kotníky, zlomené obratle, vychýlenou páteř a poškozený zrak, ale přežil. Několik měsíců potom strávil v nemocnici a více než rok rehabilitacemi, kdy se znovu učil ovládat své tělo.