Americká automobilka Tesla ve čtvrtek představila podrobnosti ohledně svého elektrického pick-upu Cybertruck. Podle prezentací je i s naloženým vozíkem rychlejší než Porsche 911 a karoserie ze slitiny z nerezové oceli odolá střelbě ze zbraní se subsonickými projektily. Panely, tvořící exoskeleton celého auta s lehkým hliníkovým jádrem, jsou tak pevné, že v krutu odolají větší síle než u sportovních aut. Dveře nepotřebují dodatečné výztuhy proti bočnímu nárazu. Vysoce odolná skla (Gorilla Glass, jako máte na telefonu) z něj dělají jedno z nejbezpečnějších aut na trhu. Tedy pro posádku, protože kvůli vysoce odolnému nerezovému čumáku je se Cybertruck nebude prodávat v Evropě, kde normy vyžadují deformovatelnou příď.
Cybertruck se nabíjí výkonem až 350 kW (Supercharger v4), což znamená efektivní nabíjení (15-85 %) do 20 minut. Také jako první Tesla podporuje V2L, tedy možnost zásobovat energií z baterie další elektrická zařízení – grily, brusky, elektrická kola, atd. Dalším skokem vpřed je 48V nízkonapěťová síť (místo běžných 12 V), což vyžadují vnitřní systémy a sníží se tím proud a zároveň tloušťka kabelů. Díky tomu může mít Tesla jako první produkčně vyráběné auto na světě řízení „drive-by-wire“, tedy zcela bez mechanické vazby. Vrcholná třímotorová verze disponuje výkonem 845 koní, takže z nuly na sto vystřelí za 2,7 sekundy a čtvrtmíli zvládne za 11 sekund (opakovaně i bez předehřívání a zchlazování baterie a i s nižší kapacitou).
Podle informací na stránkách výrobce by nejlevnější verze pickupu měla stát 60 990 dolarů. Ta však bude dostupná až v roce 2025. V příštím roce by se k zákazníkům měly dostat dvě dražší verze za 79 990 a 99 990 dolarů (jedná se o odhad ceny). Nový vůz se zatím v ČR ani jinde v EU prodávat nebude. U nákladnějších verzí automobilka slibuje dojezd až 550 kilometrů. Vůz má být schopen převést více než tunu nákladu a táhnout náklad o hmotnosti zhruba pěti tun.
Netradiční podoba vozidla však podle expertů nemusí vyhovovat vkusu obvyklých uživatelů pick-upů v USA a je určen spíše pro movitější zákazníky.