North American X-10 známý také pod označením RTV-A-5 byl bezpilotní nadzvukový letoun navržený v 50. letech 20. století americkou společností North American Aviation. Jeho hlavním cílem bylo testování technologií a systémů určených pro mezikontinentální řízené střely SM-64 Navaho. Tento letoun sloužil jako technologický demonstrátor a ověřoval navigační, řídicí a letové systémy v extrémních podmínkách.
X-10 byl konstruován jako dolnoplošník s delta křídlem, příďovými stabilizátory a dvěma svislými ocasními plochami. Jeho konstrukce z lehkých slitin byla navržena pro vysokorychlostní lety, během nichž teplota trupu dosahovala až 240 °C. K chlazení systémů využíval inovativní metodu, kdy hydraulická kapalina cirkulovala přes palivovou nádrž. Letoun byl poháněn dvojicí proudových motorů Westinghouse XJ40-WE-1 s přídavným spalováním, které mu umožňovaly dosahovat rychlostí přesahujících Mach 2. Vzlétal a přistával na zatahovacím příďovém podvozku, přičemž při přistání používal brzdicí padák.
První let X-10 proběhl 14. října 1953. V rámci testovacího programu letouny absolvovaly více než dvě desítky letů, většinou z leteckých základen Edwards a Cape Canaveral. Program byl ale provázen několika vážnými nehodami. Avšak mezi nejzajímavější patří incident z 11. března 1955, kdy byl jeden z letounů zničen po vzletu na základně Edwards. Někomu se totiž povedlo zapojit autodestrukční obvod do zatažení podvozku. Přesněji byl autodestrukční obvod omylem zapojen na okruh zatahování podvozku. Jakmile se aktivovalo zatažení podvozku po vzletu, autodestrukční mechanismus byl automaticky spuštěn, což vedlo ke zničení letounu.
Samotný letoun X-10 byl považován za kandidáta na řízenou střelu s jadernou hlavicí, ale pokrok ve vývoji mezikontinentálních balistických raket SM-65 Atlas a SM-68 Titan vedl k ukončení projektu. Poslední letouny byly využity při testování amerických protiletadlových systémů, avšak i ty byly při těchto zkouškách ztraceny.
Navzdory krátké životnosti přinesl program X-10 zásadní poznatky, které byly později využity při vývoji pokročilých leteckých technologií. Jediný dochovaný exemplář X-10 je vystaven v Národním muzeu Letectva Spojených států amerických v Ohiu, kde připomíná éru průkopnického výzkumu v letectví.