Zobrazeno1 - 1 z 1 (z celkových 1)
  • Měl jsem 2 auta 405 Mi16, což byla atmosferická benzinová 1,9l s 16 ventilama a 116kW. Jedna byla rok 1988 bez katu a druhá 1990 s katalyzátorem. Katalizátor ubíral asi 8kW, už nevím přesně. Každopádně to jelo jak píchlá svině. Mělo to provozní hmotnost 1100 Kg a plechy se daly rovnat rukou. Ještě si vzpomínám, jak na barazu dlouho visela T16 za 100 Palackých, u které se daly přepínat tlaky turba na 1 nebo 2 bary a podle toho mělo standartních 200 nebo 300 koní. V době, kdy to bylo nové, tady lítaly výdobytky techniky typu favorit s karburátorovou 1,3. Nedá se tedy říct, že by se těhle do těchto seriáků motorsport nepropsal. Mimochodem se do toho dával levný 10W40 olej, a když jsem měl oba motory rozebrané, první měl 200 a druhý 300k, oba byly uvnitř jak nové, bez špetky karbonu, komprese v pohodě, na válcích viditelné honování. Jeznilo se s tím denně na omezovač. Když to porovnám s o 10let novějším 1,8T od VW, tak Peugeot měl sakra lepší motor.

Zobrazeno1 - 1 z 1 (z celkových 1)