Kalifornie, USA: V roce 1953 byl americkou armádou testován 5tunový stroj, který o dva roky dříve vynalezl William Albee. Ten se nechal inspirovat Eskymáky, kteří používali nafouknuté vaky z kůže tuleňů a mrožů, na kterých váleli těžké předměty po měkkém sněhu. Tímto způsobem dostali z vody na břeh i své těžké rybářské lodě. Albee tedy použil obří nafukovací válec nahuštěný na nízký tlak (až 6x menší než u běžných automobilů), který připevnil na nápravu tehdejšího nákladního automobilu. Výsledkem byl vůz, který zdolal rychlostí 16 km/h prakticky jakoukoliv překážku a stejně jako vynález Eskymáků se nebořil do sněhu. Váha vozidla se rozložila na mnohem větší plochu a na pneumatiku byl tak mnohem menší tlak. Sám Albee se vozem nechal přejet. I když vynález fungoval bezchybně, nepodařilo se získat dostatek klientů, aby se mohla rozjet sériová výroba. Albee se dostal do dluhů a nakonec musel celou společnost prodat. Značka dodnes existuje pod texaskou společností National Oilwell Varco. A pneumatiky Rollington se používají u specializovaných strojů zejména v naftovém a energetickém průmyslu.
in Historie, Zajímavosti
Chevrolet Rolligton
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vozí to i rezervu?
Jak se tím nechá přejet…. to znáte když se v noci vaše holka převalí na druhej bok.
5 US ton – 4535.92kg
A jaká byla odolnost proti špičatým objektům typu hřebík, nebo ostrý kamínek ?
Super, když si chceš hrát na Drápalíka, k hovnu, když chceš rozjet tchýni… 😊