in ,

Letecká nehoda „našeho“ fanouška

Ještě když jsem byl na NDR, psal mi tehdejší 19letý fanoušek Dominik ohledně své nehody s cvičným letounem Bohem 2A. Šlo o 23 let starý, podomácku vyrobený stroj (inspirovaný modelem Zlín Z-142), kterého sestrojili jen tři kusy. Po 1,5kilometrovém letu otevřela kabin, následoval pád, náraz do stromu, letecký převoz do nemocnice.

„Stalo se to 31.7.2020 krátce po 16 hodině. Před létem kontrola, vytáhnutí letadla, nahození, pojíždění a pak vzlet. Bylo v ten den velký horko, počítal jsem s tím, že to nebude tak dobře stoupat. Vzletel jsem z Tachovského letiště z dráhy 27 směrem na Oldřichov. Ve 100 metrech asi po 1,5 uletěného kilometru se mi otevřela kabina a následkem velkého odporu nešlo letoun udržet ve vodorovném letu a musel jsem nouzově přistávat. Bohužel jsem klesal více, než jsem očekával a tak jsem prolétl korunou stromů kousek před vesnicí. Pád trval od otevření do nárazu cca 13 sekund. Po nehodě vrtulníkem do nemocnice se zlomeným hrudníkem a naraženými kostmi.“

Závěrečná zpráva rozhodla o špatném zavření kabiny. Podle Dominika to šlo „debilně“, ale zavřené to měl prý dobře. Na základě znaleckého posudku pak majitel letadla požadoval po začínajícím pilotovi 850 000 Kč + 21% DPH (cena, za kterou byl letoun před 16 lety pořízen). Tehdy jsme uvažovali o sbírce, ale nakonec z toho nějak sešlo. Teď v březnu proběhne soud, kde se už bude řešit maximální odškodné 340 000 Kč. Pilotní výcvik vyšel na 70 000 Kč, hodina létání na 1600 Kč.

Ohodnotit příspěvek

60 Hodnocení
Líbí Nelíbí

Napsat komentář

  1. To si ku dal ale času pro jeho video na ndr/dodiri a cekal jsem teda nějaký větší grupac s tim letadlem na zemi… Jako palec horu, ze typek přežil ale video o hovně. Mam lepší 😀 ne moje ale bráchy crash motorka, černé ovce reportáž, brácha 18x zlomená noha 2% na přežití v roce 2001, přišel o 3cm délky nohy z pánve mu řezali kosti aby mu hnátu dali dohromady, tenkrát v ústřední vojenské nemocnici ano tam kde. Byl i náš préza Zeman, dělali na bráchovi pokusné tenkrát ještě to šlo dnes by si to doktor na krk nevzal no nohu sesroubovali 18ti šrouby po 5 menších se dotal z kómatu a nohu mel jalo kentaur mam fotky i videa kdyby byl zájem, tenkrát to posrala správa silnic neuklidili v zatáčce štěrk po lehkém zaskobrnuti a trochu vycileni z jeho pruhu naproti zazmatkovola typky ktera jela v zatáčce přes 80km brácha tenkrát neco okolo 60km celni naraz který ho vymrstil 8m vysoko.

  2. Dobře mu tak, miluju tady ty kriply, chápeš, sobota, pohodička, po obědě si nachystáš buchtičku a kafíčko, vyvalíš se na verandě, čteš si a najednou přiletí tahle kunda co ti tam dvě hodiny v kuse bzučí nad hlavou, a vzzzzzzžžžmmmm a vrrržžžuuummm a vzzzzzzzzzzzz začne dělat různý přemety a loopy a nevím co ještě. Dvě hodiny !!! Piča kurva už jsem několikrát psal na řízení letového provozu a nic. Až jednou jsem se nasral a šel jsem fakt do hloubky a zjistil jsem že to má nastarost nějakej jouda v praze. Tak jsem mu napsal dopis ať si ta piča laskavě lítá přes týden a o víkend ať jde do piče. A od té doby je zatím klid.

    • jj mě o tom vykládala masérka, že ten její lítá s kluzákama a že je to bezpečnější, protože prakticky to letadlo nemůže spadnout, protože je konstruované aby e drželo ve vzduchu tak jak je postavené. Naopak u větroňů, které potřebují motor jsou s tím pořád problémy a nebezpečí, že když vypadne motor, tak letadlo ztratí rychlost, vztlak a jde dolů. Je to prostě o tom, že čím složitější stroj, tím víc se toho může posrat. U kluzáku máš jen mechanické táhla a na nich se prakticky nemá co rozbít. Jako logika v tom je.

  3. Tak podle mě za nehodu může hlavně špatná konstrukce letadla. Kabina se otvírá „proti větru“, takže všechno závisí jen na zámku a při jeho selhání se kabina zachová jako aerodynamická brzda a letadlo havaruje. Ještě bych pochopil, kdyby se utrhly panty a kabina upadla celá. Kdyby se otvírala obráceně, tak se to nemůže stát…

  4. Pánové, nic na tom nesmrdí. Pojištěný letadlo určitě bylo, ale s největší pravděpodobností pojišťovna odmítla proplatit pojistné plnění, protože za a) v tu dobu to neřídil vlastník nebo za b) bylo shledáno (i třeba na základě posudku), že se na tohle vztahuje výluka, protože k tomu došlo z hrubé nedbalosti. Vlastník letadla to vzdal (bojns pojišťovnou) a šel po snažší kořisti – pilotovi. Doufám, že má solidní právní zastoupení.

  5. „zaver vysetrovacej komisie“ – akej komisie?

    „850k ale do 2 mesiacov len 500k“ – jak z reklamy na teleshopping. Aby nemal cas zohnat si znalca na realne ocenenie skody a poradit sa s pravnikom. Jak ostatni poznamenali – nepoistene lietadlo.

    „slo to blbe zavrit“ – s tym na sude nepochodi, mal drzat hubu. Priznal sa tak ze vedel ze je nieco zle.

Zrození želvušek

Ústečanda v německém bordelu