Zobrazeno 4 - 1 z 4 (z celkových 4)
  • Jo jo legendární přistání na louce s IL-62 ,kdo tohle letadlo viděl musí opravdu ocenit práci pilotů. To letadlo bylo obr. Ta dráha nebo spíše louka má 1000 m . Zastavili se kousek od silnice.Potřeboval 800m na přistání . Letěl ve finále na dva motory a v 15 metech obrátil ve vzduchu obraceče tahu. Což dnes na letadlech nejde. Tehdejší ing. byli přesvěčeni ,že stímto letadlem toto přistání nejde uskutečnit. Pilotoval ho tehdejší šéf letky IL 62 Interflugu bývale DDR Německý pilot Heinz-Dieter Kallbach.Kallbach později létal na B737 a zažil dokonce incident ,kdy mu do kokpitu vrazil člověk a chtěl narazit s letadledm do země dokonce muž vypnul autopilota a Kallbacha zranil. Kallbach chlapa přemohl a nouzově přistál. Byl to dobrodruh a odvážný pilot co uměl. Jinak letadlo dostalo název Lady Agnes po průkopníkovi letectví Lilienthalovi,který byl je jedním z prvních letců na světě.Dnes je z letadla klubovna a jedná se o jedno nejstarší letiště na světě. Za války sloužilo k vícviků pilotu na kluzácích.Doporučuji se tam zajet podívat. Pak člověk opravdu ocení co se pilotům vlastně podařilo za husarský kousek.

  • Jen doplním… Dýchá se většinou tzv. Trimix – směsi s nižším obsahem kyslíku a oxidu uhličitého, které jsou nahrazeny vetšinou heliem. Člověk pak může vydržet v hloubce déle s kratší dekompresní přestávkou (nenasytí se mu tolik krev a tkáně CO2, kterej pak musí během dekomprese z krve zase vydýchat). V hloubkách pod 58 m už se navíc čistý vzduch dýchat nedá, protože je kvůli tlaku a obsahu kyslíku jedovatej (čistej kyslík už je nebezpečnej v hloubce pod 6 m). V menších hloubkách se zase používají směsi s vyšším obsahem kyslíku, protože toho člověk tolik nepotřebuje a rychleji se mu vyčistí krev při dekompresi. Není zač zmrdi…

Zobrazeno 4 - 1 z 4 (z celkových 4)